Cách viết đơn xin việc bằng Tiếng Anh

Hướng dẫn viết đơn xin việc bằng Tiếng Anh

Cách viết đơn xin việc bằng Tiếng Anh

style=”text-align:justify”>

Với xu hướng hiện nay đơn xin việc bằng tiếng Anh là một thứ không thể thiếu trong bộ hồ sơ của bạn. Bất luận là nhà tuyển dụng có yêu cầu hay không, ứng viên thời hội nhập vẫn nên gửi một bức thư xin việc bằng Tiếng Anh, kèm theo các văn bằng, chứng chỉ,… Trước hết, phải tuân thủ nguyên tắc trình bày thư đã quen thuộc với hầu hết người nước ngoài, đó là thứ tự và căn chỉnh các đoạn.

Sơ yếu lý lịch bằng tiếng Anh

Mẫu đơn xin việc phổ biến bằng tiếng Anh

CV bằng tiếng Anh

Mẫu đơn xin việc dành cho người đã có kinh nghiệm (Tiếng Anh)

Mẫu đơn xin việc dài hạn bằng tiếng Anh

Những lưu ý cho đơn xin việc bằng tiếng Anh của bạn:

Hướng dẫn viết đơn xin việc bằng tiếng Anh:

Bên cạnh sơ yếu lí lịch, đơn xin việc là công cụ quen thuộc giúp ứng viên bộc lộ một phần tính cách và gây ấn tượng với nhà tuyển dụng. Sau đây, Thiquocgia.vn xin hướng dẫn các bạn cách viết một đơn xin việc bằng Tiếng Anh hiệu quả.

Phần mở đầu cần nêu lí do bạn viết đơn xin việc tới nhà tuyển dụng. Các mẫu câu thông dụng nhất bao gồm:

Nội dung: Trong phần nội dung, ứng viên chỉ nên viết từ hai đến ba đoạn văn. Những ý chính bao gồm quá trình học tập, ví dụ như nói bạn đã tốt nghiệp trường nào (from my C.V, you will see that I graduated from ….), kinh nghiệm làm việc tính tới thời điểm hiện tại (at present, I am working for…), cuối cùng là những đặc điểm về tính cách giúp bạn làm tốt công việc mình đang ứng tuyển (in addition, I am active and enthusiastic…)

Kết luận: Ở phần kết luận, ứng viên khẳng định lại mình là người có tiềm năng và phù hợp với vị trí tuyển dụng, hứa hẹn một cuộc gặp gỡ hay phỏng vấn để trao đổi thêm về công việc với nhà tuyển dụng.

Một số mẫu đơn xin việc bằng tiếng anh bạn có thể dùng để tham khảo:

Mẫu 1:

Nguyen Van A

6 Lang Trung, Dong Da, Ha Noi – Tel: 090-260448

Nov 24, 2014 – ABCD Enterprise – Attn: Human Resources Manager

Re: Salesman post

Dear Sir,

In reply to your advertisement in the Newspaper, I am pleased to enclose my C.V to apply for the Salesman position of your office in HCMC.

From my C.V, you will see that, I graduated from Foreign Trade University with a good bachelor degree. I have a good command of Vietnam economic and social situation, and I am confident in doing business.

At present, I am working for….

In addition, I am active and enthusiastic. I am willing to learn and do what takes to get a job done well even under pressure or on far mission. I am looking forward to an interview at your office. Yours faithfully,

Nguyen Van A

Mẫu 2: Mẫu đơn xin việc bằng tiếng anh cho vị trí Accountant

Nguyen Van A

Tan Binh, HCMC – M: 09090909xx E: nguyen…[email protected]

Nov 24, 2014

Ms Nguyen Thi B

HR Manager – ABC manufacturing company Thuan An, Binh Duong

Dear Ms. B,

Apply to: Accountant position

I am writing to apply for the Accountant position which was advertised on the Careerlink.vn website. I completed my Bachelor degree with an accounting major in 2012. After graduation, I worked as an Accountant at DEF manufacturing company. My duties included reconciling bank transaction and all payment by cash and credit card to make sure all accuracy, supervising all payable accountant/ receivable accountant, assisting Chief Accountant to check the accountant’ record, making tax reports eg: VAT, PIT and CIT, calculating Fixed asset and prepared expenses.

You will find me to be a positive, motivated and hard-working person who is keen to learn and contribute. Given the opportunity, I would apply myself with enthusiasm to all tasks, ensuring that I get the job done accurately and efficiently.

As part of my application I have attached my resume for your consideration. I look forward to meeting with you and discussing my qualifications in more detail.

Yours sincerely,

Nguyen Van A